در جوابت که باید بگم که آره واقعا خیلی برات دلم تنگ شده بود.

یعنی موریارتی واقعا زنده است؟

برای خوندن نظریه ها به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

ما که نفهمیدیم جیم یا جیمز؟
به متن زیر توجه کنید از داستان آخرین مسئله :

 "It was my intention to have stopped there, and to have said nothing of that event which has created a void in my life which the lapse of two years has done little to fill. My hand has been forced, however, by the recent letters in which Colonel James Moriarty defends the memory of his brother, and I have no choice but to lay the facts before the public exactly as they occurred."

ما نفهمیدیم آخرش جیم یا جیمز؟
من همینطور اتفاقی از این بلاگ بازدید کردم و ایده ی جالبشون رو دیدم.
به نظرم جالبه اما من یک ایده ی دیگه ای در ذهن دارم .
به عکسی که بالا گذاشتم خوب دقّت کنید...
البته در عکس زیاد معلوم نیست اما اگر فیلم را دیده باشید چیزی که الان میخوام بگم معلومه...
دقّت کنید ... نکته ای که در حرف زدن و Miss Me گفتن موریارتی یه چیزی خیلی عجیبه... این که موریارتی خودش حرف نمیزنه...
اگر سقوط رایخنباخ یا رسوایی در بلگریویا رو دیده باشید متوجه میشید که صدای این دو استاد با هم فرق میکنه یعنی صدای کسی که در فصل دو حرف میزنند با صدای موریارتی فصل 3 به کلّی فرق میکنه و جدای از اون چرا تصویرش حرف نمیزنه؟؟ چرا با افکت کامپیوتری فکّش رو بالا و پایین میکنن؟؟
نظر من اینه که در فصل چهار خواهیم دید که این بازگشت یک بازگشت کاملا جعلیه...
حالا این جعل کار کی میتونه باشه؟؟
به نظر من یکی از احتمالات اینه که مایکرافت این بازگشت رو جعل کرده تا از تبعید شرلوک به اروپای شرقی جلوگیری کنه یکی دیگه از احتمالات هم شبکه موریارتی هست شاید موریارتی مرده ولی شبکه اش نه !
شاید اونا